La cita del dia


“En els moments de crisi, només la imaginació és més important que el coneixement”
Albert Einstein

dimecres, 5 de maig del 2010

Que no hi penses mai, en el sexe, Viskovitz?


El sexe? Jo que no sabia que en tenia un. Imagineu-vos com em vaig quedar quan en van dir que en tenia dos.
-Els caragosl, Visko-em van explicar el pares-, són hernafrodites insuficients.
-Quin fàstic!-vaig exclamar-.Els de la nostra família també?
-Oh i tant, fillet. Estem capacitat per desenvolupar la funció femenina i la masculina. No és pas cap vergonya, i amb la ràdula em va indicar on es trobaven tots dos arnesos.
- I com és que són insuficients?
-Perquè ens podem aparellar amb altres caragols, si hi ha una inclinació recíproca, però mai amb nosaltres mateixos.
-Qui ho diu, aixó?
-La nostra fe, Visko. L'altra cosa és molt lletja i fas pecat mortal només de pensar-hi, em va advertir el papamama.
-I també és un comportament impur tancar-se a la closca, parlar tu sol i autocomplaure's, va afegir el papamama.
Una esgarrifança de terror em va esborrifar el mantell.
-Ja comença a ser hora que et poses a buscar un bon partit, perquè la temporada reproductiva dura poques setmanes.

Un llibre que no deixa indiferent a ningú, amb un grapat de faules iròniques que ens apropen al món animal a la vegada que ens converteixen en allò que som, l'autor, biòleg de professió, ens submergeix én el camp de l'etologia a la vegada que en familiaritza en l'anatomia i morfologia de les espècies que apareixen en les faules.

Boffa, Alessandro. "Ets una bèstia, Viskovitz". Proa, beta. Enciclopedia Catalana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada