dijous, 6 de maig del 2010
L'alfabetització científica
Som ja molts els que pensem que ha arribat l’hora d’anar més enllà de la pura transmissió de coneixements i conceptes científics, així i al llarg del procés d’escolarització en secundària, es deuen concebre les ciències com una ciència per a tots, divulgativa i integradora.
Aquest fet, pot significar i deuria, un nou enfocament curricular en l’àrea de Ciències Naturals, tant es així, que hem d’intentar aproximar a l’alumnat a la ciència i a la pràctica científica treballant les relacions existents entre ciència, tecnologia, societat i medi ambient.
Sols així reforçarem des de la nostra disciplina les competències bàsiques de l’etapa, a més de fer possible la participació de l’alumnat en la deliberació i presa de decisions, que dia a dia, cal adoptar front als problemes que sorgeixen al nostre voltant.
Tot açò passa per abordar a l’aula problemes que resulten significatius per als nostres alumnes, intentant com a docents contextualitzar-los en el seu entorn més immediat. D’aquesta forma podrem proporcionar als estudiants contextos on es done una construcció del saber científic adient, amb la finalitat d’aproximar-los al món de la ciència, fomentant un pensament reflexiu i crític aplicable a la seua vida quotidiana.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada