La cita del dia


“En els moments de crisi, només la imaginació és més important que el coneixement”
Albert Einstein

dimecres, 10 de març de 2010

¿En que consisteix el canvi actitudinal i com es fomenta?


Una de les nostres prioritats com a docents de l’àrea de Ciències, ha d’estar encaminada a fomentar en l’alumnat actituds positives cap a l’aprenentatge de les ciències, i aquestes passen per:

1.- La forma en la que es presenta l’assignatura i cadascuna de les unitats didàctiques.
2.- Les formes en que s’introdueixen els conceptes i com s’orienten els treballs pràctics relacionats en els conceptes a treballar.
3.- La implicació dels nostres alumnes en les tasques diàries a l’aula, al laboratori, durant les eixides extraescolar, etc.
4.- Seguiment dels progressos que fan en cadascuna de les tasques que es realitzen en l’aula i fora d’aquesta.
5.- La valoració que nosaltres fem del seu esforç i treball .
6.- Fomentar el desenvolupament de les competències bàsiques propiciant habilitats i destreses tant en la nostra àrea con en la resta d’àrees del currículum.

Tots aquests constituiran els requisits indispensables per crear un ambient de treball eficaç, ordenat i distés, que generarà actituds positives – fins i tot, per produir un canvi actitudinal- quan ja existeixen actituds negatives cap a la nostra àrea.

És per tot això que cal reflexionar de forma crítica sobre la nostra tasca de docents i fer un esforç per concebre noves formes dins del model d’ensenyament aprenentatge de les ciències que facilite l’adquisició d’actituds positives cap a la ciència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada