La preocupant caiguda en el reclutament de joves científics i estudiants de ciències en els països desenvolupats i la sorprenent desconfiança dels seus ciutadans cap a la ciència, fan de la popularització científica un objectiu prioritari per a tots els que ensenyem i ens moguem en el món de la Ciència. És obligació de qualsevol Institució divulgar els resultats dels seus projectes de recerca científica i tecnològica tenint sempre com a premissa, la importància de desenvolupar el interès per la ciència, ja des de la infància.
Existeixen diferents hipòtesi explicatives d’aquest fet com ho són:
1º.- L’escàs interès que per a l’alumnat té l’estudi de matèries abstractes i purament formals
2º.- Dificultat de les àrees de ciències en nivells superiors.
3º.- Alumnes cada vegada menys disposats a produir canvis en la seua vida personal i en el seu context social immediat.
4º.- La no vinculació dels continguts treballats a les classes de ciències amb aspectes o experiències que els són quotidianes i properes
5º.- Falta de coneixements envers les ciències, el que provoca una falta de confiança en els professors impedint-los desenvolupar de forma òptima la seua tasca docent, i per tant generar actituds positives envers l’ensenyament de l’àrea, (Jarvis i Pell, 2004).
El problema més cridaner, es veure con fins i tot, els docents de ciències relacionen una actitud negativa davant les seues àrees com una falta de vocació i capacitats, i cal pensar que no tots els alumnes deuen interessar-se pel món de les ciències, ara això no lleva que l’actitud front a elles siga negativa, i és en aquest punt on la nostra tasca deu servir com a pont d’aproximació d’aquests alumnes a la ciència però veient-la com un vehicle cultural, divertit i fascinant. Cal recordar que en els alumnes més joves existeix un interès inicial que va decreixent poc a poc a mesura que avança en el seu període d’escolarització.
Però, què pensen els alumnes de secundària de les ciències?
1.- Requereixen d’un major esforç per aprovar.
2.- Els continguts són difícils i necessiten de les matemàtiques.
3.- Les carreres relacionades amb les ciències requereixen notes de tall superiors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada