Podrem dir que tenim en compte les competències bàsiques en la nostra tasca docent, quan articulem aquesta al voltant dels interessos del nostre alumnat, intentant que d’una manera natural, les tasques i activitats de l’aula arrepleguen totes les vessants bàsiques d’aquestes. Sols així, el nostre alumnat i els propis equips docents se n’adonaran, que les diferents àrees són mitjans i no mai un fi d’un nucli d’interès; i que les relacions entre elles i entre les competències bàsiques, no deuen aparèixer com forçades, si no com una necessitat per a desenvolupar una metodologia integral, basada en la coordinació, relació o interacció, entre les diferents àrees curriculars. Ens agrade o no, les diferents àrees o disciplines presenten la majoria de vegades una visió parcial del currículum, el que ens limita la majoria de vegades el poder treballar les capacitats bàsiques des d’una perspectiva més global i objectiva. És més la majoria de les vegades quan treballem les competències bàsiques des de la nostra àrea ho fen des d’una actuació individual i sense creure en les possibilitats que ens obri aquest camp, però no hi ha que oblidar que existeixen una sèrie de dificultats a vencer a l’hora d’apropar-nos a aquest nou repte que suposen les competències bàsiques. Destaquem alguns d’aquests:
1º.- La majoria de programes oficials, encara que modificats, presenten una estructura disciplinar que poc ajuda al tractament de les competències.
2º.- La utilització de llibres de text que multiplica la rigidesa dels programes oficials.
3º.- La falta de treball en equip, així com l’absència de coordinacions entre nivells, acompanyades de l’excessiva especialització de gran part del professorat, i la falta d’interés per les relacions entre diferents àrees.
4º.- El número excessiu d’alumnat, la falta de materials específics, les condicions organitzatives del propis centres, etc.
1º.- La majoria de programes oficials, encara que modificats, presenten una estructura disciplinar que poc ajuda al tractament de les competències.
2º.- La utilització de llibres de text que multiplica la rigidesa dels programes oficials.
3º.- La falta de treball en equip, així com l’absència de coordinacions entre nivells, acompanyades de l’excessiva especialització de gran part del professorat, i la falta d’interés per les relacions entre diferents àrees.
4º.- El número excessiu d’alumnat, la falta de materials específics, les condicions organitzatives del propis centres, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada