dilluns, 15 de març del 2010
Socialització : la importància de la interacció
Cal tenir molt en compte el sentiment de justícia, d’igualtat en el tracte, d’amistat com a equilibri i com a situació positiva a compartir.
El nostre alumnat s’enfronta amb actituds i comportaments molt diferenciats, però oberts a tota mena de relacions. És un període especialment accessible als esforços coeducadors, que cal introduir per vèncer la inèrcia que els manté separats els uns dels altres, i que duen d’etapes educatives anteriors.
Pense i així ho crec, que la majoria de docents dels centres de secundària, assenyalem el valor insubstituïble de la discussió entre companys/es, del debat reflexiu i de l’acció compartida entre iguals, com a font d’aprenentatges significatius. Es per aquest valor creixent del grup, que l’alumnat és especialment sensible a les manifestacions de l’actitud marginadora i expulsiva, provinga dels companys/es o dels adults amb el que interaccionen.
En aquesta etapa educativa, l’àrea de Ciències de la Natura, pot aportar a la socialització, una multitud d’experiències i situacions, però també uns coneixements i unes habilitats de creació personal i de comunicació que cal fomentar, com un eix vertebrador entre els diferents departaments didàctics del centre, per tal de que el nostre alumnat se’n adone que les diferents àrees del coneixement no són compartiments estancs, si no que estan relacionades i es necessiten les unes a les altres.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada