dimecres, 10 de març del 2010
¿En que consisteix el canvi actitudinal i com es fomenta?
Una de les nostres prioritats com a docents de l’àrea de Ciències, ha d’estar encaminada a fomentar en l’alumnat actituds positives cap a l’aprenentatge de les ciències, i aquestes passen per:
1.- La forma en la que es presenta l’assignatura i cadascuna de les unitats didàctiques.
2.- Les formes en que s’introdueixen els conceptes i com s’orienten els treballs pràctics relacionats en els conceptes a treballar.
3.- La implicació dels nostres alumnes en les tasques diàries a l’aula, al laboratori, durant les eixides extraescolar, etc.
4.- Seguiment dels progressos que fan en cadascuna de les tasques que es realitzen en l’aula i fora d’aquesta.
5.- La valoració que nosaltres fem del seu esforç i treball .
6.- Fomentar el desenvolupament de les competències bàsiques propiciant habilitats i destreses tant en la nostra àrea con en la resta d’àrees del currículum.
Tots aquests constituiran els requisits indispensables per crear un ambient de treball eficaç, ordenat i distés, que generarà actituds positives – fins i tot, per produir un canvi actitudinal- quan ja existeixen actituds negatives cap a la nostra àrea.
És per tot això que cal reflexionar de forma crítica sobre la nostra tasca de docents i fer un esforç per concebre noves formes dins del model d’ensenyament aprenentatge de les ciències que facilite l’adquisició d’actituds positives cap a la ciència.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada