La cita del dia


“En els moments de crisi, només la imaginació és més important que el coneixement”
Albert Einstein

dijous, 13 de desembre del 2012

El professor/a i el clima de l'aula


¿Quina importància pot tenir la nostra conducta en la configuració del clima de l’aula?

Cal recordar que quan estem a classe, no sols estem comunicant i treballant coneixements de la nostra àrea, si no que també mostrem la nostra personalitat i posicionament davant d’allò que estem tractant. La importància de la nostra conducta verbal o no verbal pot incidir en tot moment en la configuració del clima de l’aula.

Pensem:

El to de veu, les postures corporals, la mirada, el domini de l’espai (aula), la forma de gesticular,i fins i tot els silencis, poden influir en la creació del clima de l’aula.



¿ De quina forma participa el professor/a en predir i capejar les borrasques o fenòmens que afecten al clima d’ensenyament aprenentatge del grup-classe?

De nosaltres, generalment, se’n espera molt; deguem ser una font quasi infinita de recursos a la vegada que d’estímuls, i si bé és cert, que tot açò en cert moment ens pot angoixar, també ho és que de nosaltres depèn (almenys a la nostra aula) que açò no passe.

Tant es així, que aquesta tasca pot ser més senzilla, si tipifiquen que és allò que volem, i protocol·litzem un Pla de Treball que ens ajude a aconseguir les fites que ens hem marcat, nosaltres i els nostres estudiants, és aquest el primer pas i el més immediat si el que volem és aconseguir un clima de treball favorable a l’aula que repercuteisca a la vegada en el del centre educatiu.

 Informant des del principi de tot allò que volem aconseguir amb aquest i que s’espera del grup i de nosaltres mateixos.

 Esbossant els beneficis que podem aconseguir tots si aconseguin la fita marcada.

 Explicant en que va a consistir cadascuna de les accions

 Llançant missatges d’ànim que fomenten el interès per treballar pel canvi.

 Animant a la participació com a oportunitat única i positiva de crear allò que ells han definit, fent-los responsables i partícips del canvi i per suposat dels èxits, per xicotets que siguen.

 Assumint els compromisos declarats amb els nostres alumnes.

 Analitzant i registrant dades sobre el clima a la nostra aula, el ens proporcionarà informació sobre la nostra tasca docent, permetent-nos introduir els canvis d’actituds i conductes necessaris

 Avaluant finalment tot allò que hem fet, per identificar quins han estat els problemes, quin indicadors ens serveixen i finalment definir les accions venideres.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada