diumenge, 23 de setembre del 2012
Atenció a la diversitat
És …
Atendre les diferències individuals (capacitats, ritmes d'aprenentatge, interessos i/o característiques sociopersonals…)
Suposa …
Planificar, desenvolupar i avaluar activitats d'aprenentage susceptibles de ser adaptades (continguts, mètodes, avaluació).
Implica …
Considerar la individualizació de l'ensenyament.
Ser contemplada en tots els nivells i planols educatius.
El compromis de TOT el professorat.
Alumnat implicat...
Endarreriments en l'aprenentatge
ACI significativa (endarreriment superior a un cicle, suposa modificar i/o eliminar objetius/continguts i traure a l'alumne de l'aula ordinaria)
ACI no significativa (endarreriment inferior a un cicle – manejable a classe -)
Dèficits cognitius
(p.e., síndrome Down)
Subjectes d'integració
Dèficitis sensorials
(visuals, auditius, motòrics)
ACI d'accés al curriculo
Grups desfavorits socialment (origen cultural, etnia gitana, inmigrants, deprivació econòmica)
Trastorns psicològics. (esquizofrenies, depresió, dèficits d'atenció amb hiperactivitat…
Els que destaquen (altes capacitats)
Enriquiment curricular, avançar-los un curs…
Programes d'ESO per a l'alumnat amb dificultats d'aprentatge i/o desmotivació.
De Diversificació Curricular (PDC) y de Qualificación Professional Inicial (PQPI)
TOTS els estudiants en l'aula ordinaria
Atesos en la PROGRAMACIÓ d'aula
Per a més informació fes un click damunt del següent enllaç
Atenció a la diversitat
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada