La cita del dia


“En els moments de crisi, només la imaginació és més important que el coneixement”
Albert Einstein

dijous, 15 d’abril del 2010

L’organització dels espais en l’aula de Ciències Experimentals




La distribució dels espais pot formular-se a partir dels següents criteris.:

1º.- Augmentar les possibilitats de la interacció grupal, sense permetre el desgavell.

2º.- Potenciar en l’activitat acadèmica un grau d’autonomia suficient.

3º.- Permetre l’aprofitament de tots els espais i recursos de la pròpia aula o laboratori.

4º.- Aprofitar la utilització dels materials de forma equitativa i racional.

5º.- Contemplar la possibilitat d’adscripció de l’espai a la matèria impartida, el laboratori, o l’aula temàtica.

6º.- Considerar la disposició de les taules, el lloc que ocupa el professor i la relació kinètica de l’aula.

Aquestes decisions que poden variar al llarg del curs acadèmic, tindran en compte l’existència de diferents espais amb ritmes diferents de participació, amb una zona d’acció i una marginal ( zona anterior o posterior i laterals respectivament ) i la necessitat d’activar-les.

Les consideracions i criteris a tenir en compte pel professor/a a l’hora de generar una aula de Ciències són.:

•Aula matèria.
•Materials integrants de l’aula.
•Relació d’agrupaments.
•Disposició de l’aula.
•Recursos per a la mobilització.
•Relació espacial professorat/alumnat.
•Condicions generals ( neteja , il•luminació, estat, adequació a les necessitats educatives, etc. ).

En Salvador Piera i Gabardó.
Dpt. de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials.
Universitat de València.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada