dijous, 15 d’abril del 2010

L’organització dels espais en l’aula de Ciències Experimentals




La distribució dels espais pot formular-se a partir dels següents criteris.:

1º.- Augmentar les possibilitats de la interacció grupal, sense permetre el desgavell.

2º.- Potenciar en l’activitat acadèmica un grau d’autonomia suficient.

3º.- Permetre l’aprofitament de tots els espais i recursos de la pròpia aula o laboratori.

4º.- Aprofitar la utilització dels materials de forma equitativa i racional.

5º.- Contemplar la possibilitat d’adscripció de l’espai a la matèria impartida, el laboratori, o l’aula temàtica.

6º.- Considerar la disposició de les taules, el lloc que ocupa el professor i la relació kinètica de l’aula.

Aquestes decisions que poden variar al llarg del curs acadèmic, tindran en compte l’existència de diferents espais amb ritmes diferents de participació, amb una zona d’acció i una marginal ( zona anterior o posterior i laterals respectivament ) i la necessitat d’activar-les.

Les consideracions i criteris a tenir en compte pel professor/a a l’hora de generar una aula de Ciències són.:

•Aula matèria.
•Materials integrants de l’aula.
•Relació d’agrupaments.
•Disposició de l’aula.
•Recursos per a la mobilització.
•Relació espacial professorat/alumnat.
•Condicions generals ( neteja , il•luminació, estat, adequació a les necessitats educatives, etc. ).

En Salvador Piera i Gabardó.
Dpt. de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials.
Universitat de València.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada